Wijnhandel Jan van Breda Wijnhandel Jan van Breda

Veelgestelde vragen

Winkel

  • Wat zijn de openingstijden van de winkel?

  • Kan ik ook een afspraak maken om wijnen uit te zoeken?

  • Organiseert u ook proeverijen?

  • Kan ik wijnen proeven in de winkel?

 

Produkten

  • Wat is jullie specialisatie?

  • Kan ik ook per fles kopen?

  • Ik zoek een bepaalde wijn, kunt u mij daar aan helpen?

  • Geeft u ook uitgebreid advies?

 

Geschenken

  • Kan ik via jullie ook een geschenk laten bezorgen?

  • Hoe kan ik via de webshop een geschenkorder plaatsen?

 

Bezorgen

  • Kan mijn bestelling ook bezorgd worden?

  • Kan mijn bestelling ook bezorgd worden in het buitenland?

  • Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling bezorgd wordt?

  • Wat zijn de bezorgkosten?

  • Kan er ook met spoed geleverd worden?

 

Betalen

  • Welke betaalmogelijkheden accepteren jullie?

  • Kan ik zakelijk ook op rekening kopen?

 

Klachten

  • Mijn wijn heeft kurk, wat kan ik doen?

  • Waar kan ik terecht met andere klachten?

 

Antwoorden

  • Wat zijn de openingstijden van de winkel? De winkel is geopend van dinsdag t/m vrijdag van 10.00 - 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 17.00 uur.

  • Hebben jullie ook een koopavond? Nee, omdat wij niet in een winkelgebied gelegen zijn hebben wij geen koopavond.

  • Kan ik ook een afspraak maken om wijnen uit te zoeken? U kunt een afspraak inplannen tijdens onze openingstijden. U kunt dan rustig de tijd nemen om te wijnen uit zoeken aan de hand van een uitgebreid advies en evetueel ook met de mogelijkheid om bepaalde wijnen te proeven.

  • Organiseert u ook proeverijen? Ja, wij organiseren proeverijen op onze eigen locatie. U kunt aan de hand van uw wensen een offerte opvragen. Samen met u stellen wij dan een interessante proeverij samen.

  • Kan ik wijnen proeven in de winkel? Ja, indien u er naar vraagt hebben wij een klein aantal wijnen om direct te proeven in de winkel.

  • Wat is jullie specialisatie? Wij hebben een uitgebreid assortiment aan Franse, Duitse, Italiaans, Spaans en Portugese wijnen en daarnaast kunt u bij ons ook terecht voor wijnen uit andere delen van de wereld, zoals Zuid-Afrika, Californië, Argentinië, Chili, Australië en Nieuw Zeeland. Maar wij zijn gespecialiseerd in met name wijnen uit Frankrijk en Duitsland. Het merendeel hiervan importeren wij rechtstreeks van de wijnboer.

  • Kan ik ook per fles kopen? Ja, natuurlijk. Ondanks dat wij zelf importeren en leveren aan andere bedrijven, zijn wij in eerste instantie gewoon een winkel voor particulieren. U kunt uw wijnen zowel in de winkel als op de website daarom altijd per fles aanschaffen.

  • Ik zoek een bepaalde wijn, kunt u mij daar aan helpen? Ja. Mochten wij uw wijn niet in het assortiment hebben dan hebben wij een uitgebreid netwerk ter beschikking dat wij kunnen gebruiken om u aan bepaalde wijnen te komen. U bent dan waarschijnlijk wel gebonden aan een minimumafname waarover wij u zullen informeren.

  • Geeft u ook uitgebreid advies? Ja. Er is altijd iemand aanwezig die u precies kan adviseren. Wilt u een uitgebreid advies voor een speciale gelegenheid of voor een zeer uitgebreid diner dan kan het handig zijn een afspraak in te plannen of ons van te voren te mailen. Wij kunnen ons dan volledig verdiepen in uw aanvraag en alle mogelijke opties al voorbereiden, hetgeen samen met u tot een nog beter advies kan leiden.

  • Kan ik via jullie ook een geschenk laten bezorgen? Ja. Jan van Breda is een specialist in het verzorgen van geschenken. Deze worden sinds jaar en dag met zorg en precisie uitgevoerd. Vele bedrijven, organisatie en particulieren maken al gebruik van onze diensten. U kunt telefonisch, via de mail of via de webshop on de opdracht geven om een geschenk laten bezorgen.

  • Hoe kan ik via de webshop een geschenkorder plaatsen? U kunt een kant-en-klaar geschenk uitzoeken of u kunt zelf uw flessen uitzoeken en daarbij een bijbehorende verpakking uitzoeken.  

  • Welke betaalmogelijkheden accepteert u? In de winkel accepteren wij contant, pin en creditcard waaronder VISA, Mastercard en American Express. In de webwinkel kunt u betalen met i-deal en creditcards van VISA en Mastercard. \

  • Kan ik zakelijk ook op rekening kopen? Voor regelmatige zakelijke klanten bieden wij ook de mogelijkheid om op rekening te kopen. Informeer ons naar de gegevens die wij van u nodig hebben.

  • Kan mijn bestelling ook bezorgd worden? Ja. Wij werken samen met PostNL, DPD of Holland Express koeriers om uw bestelling af te leveren op de plaats van bestemming. In de regio Rotterdam worden de bestellingen afhankelijk van het soort order door onszelf geleverd.

  • Kan mijn bestelling ook bezorgd worden in het buitenland? Ja. Wij verzenden pakketten wereldwijd. Omdat per land verschillende toeslagen gelden en importregels gelden van alcoholhoudende dranken vragen wij u contact met ons op te nemen voor de juiste details.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling bezorgd wordt?  Standaardverpakkingen worden in de regel binnen 1-4 werkdagen afgeleverd. Een geschenkpakketje verzenden kan op werkdagen tot 16 uur worden opgegeven waarbij het al de volgende dag geleverd wordt.,

  • Wat zijn de bezorgkosten? Voor standaardverpakkingen met een levertijd van twee werkdagen vragen wij € 8,25 inclusief btw per adres. Voor standaardverpakkingen met een waarde van meer dan € 150,00 inclusief btw vervallen deze kosten en is de verzending kosteloos. Voor afwijkende verpakkingen, hoeveelheden of adressen kan een toeslag gelden en voor spoedbestellingen geldt een toeslag. Informeer voor meer details over uw specifieke order.

  • Kan er ook met spoed geleverd worden? Uiteraard is het mogelijk uw bestelling met spoed te leveren. U zult daarvoor wel rekening moeten houden met een hogere vergoeding.

  • Mijn wijn heeft kurk, wat kan ik doen? Helaas is er geen 100% garantie te geven op wijnen met kurk en komt dit helaas nog steeds voor. Wij vragen u met uw volle fles wijn en bon zo snel mogelijk naar onze winkel te komen waar na constatering u een nieuwe fles kunt krijgen.

  • Waar kan ik terecht met andere klachten? Wij proberen om u zo goed mogelijk te helpen, maar mocht u toch nog ontevreden zijn over een bepaalde gang van zaken dan vragen wij u toch contact met ons op te nemen, zodat wij de kans kunnen krijgen om deze situatie te herstellen of voor u te verbeteren.